Good news, bad news

Dah lama tak menulis. Ikutkan hati memang malas, tapi tak boleh! Aku kena tetap komen jugak!

Sekarang ini ada beberapa perkara yang dah dan bakal jadi kat aku. Ada berita baik, ada berita buruk, so daripada sesak otak aku ni, baik aku luahkan je. 

Pertama, esok aku akan pergi Penang. Ada event Family Day. Bukan family Day ofis aku, tapi kitaorang yang arrange kan......Walaupun aku cuma dot..dot..dot je kat ofis tu, aku tetap nak pergi join untuk handle event tu. Masalahnya, si "mangkuk" tu macam tak nak nak aku ikut jer. Sebab apa? sebab aku sorang je pompuan, jadi diorang rasa aku ni menyusahkan?Bukan aku hadap nak tidur hotel pon. Aku xkisah kalau tidur mana-mana pon, asal orang tak kacau aku.

Or,,aku terlalu berkasar kat diorang ke?Aku gurau je, walaupun gurauan aku mungkin agak kasar kot. Aku bukan apa, rasa terkilan bila dengar dia bercerita pasal "parti", "minum-minum", "club" dan apa-apa yang seangkatan dengannya. Aku dah anggap diorang macam adik-adik aku kot. Nak marah, anak orang. Nak nasihat, kang dikatanya menyebok. Indirectly, aku sindir jelah, walaupun sindiran tu menyakitkan sikit. Aku tak suka tengok orang melayu buat benda-benda yang merosakkan minda & rohani macam tu. Aku ni bukannya baik sangat, tapi benda-benda macam tu mintak simpang sangat.

Nama? Not yet named....
Conclusion, aku tak tahu ini kategori benda baik atau buruk. Yang aku tahu, aku nak pergi buat kerja, kutip pengalaman, & tengok tempat orang. 

Kedua, ha, yang ni memang berita baik. A very good news  to share. Aku baru dapat sorang lagi anak buah!A baby girl yang sangat comel, sebijik macam kakak dia. That means, dua-dua ikut muka bapak dia.hahaha..kesian kakak aku. Sayangnya, aku tak dapat tengok sebab tak balik raya..huhu..(dalam erti kata lain, aku xdapat balik raya)..huhu, sedey betul!

Yang ketiga, aku share kat post lainlah, sebab panjang nak cerita ni..Nanti post aku ni meleret pulak...

Comments