Nafsu

Sejak akhir-akhir ini, nafsu makan aku melampau-lampau. Aku bukannya lapar atau kebulur sangat, tapi setan menghasutku untuk berbelanja melebihi keperluan, terutamanya bila melibatkan makanan. Semalam aku habiskan rm15 untuk nasi, daging goreng kunyit, sup campur, air carot susu & teh ais. Gila kan?Makan nasi separuh je, aku dah pun kenyang. Tapi bila fikirkan duit yang aku dah belanjakan, aku gagahkan diri untuk menghabiskannya. iDEA GILA untuk menghilangkan stress lepas buat report.

Malam ni, idea gila aku datang lagi. Awalnya, niat nak makan buah je(dietlah kononnya). Lepas tu tetiba rasa lapar. Ting!Benda pertama yang datang dalam otak aku, mee sup! Yelah, jika dibandingkan dengan nasi, mee lebih mudah hadam, jadi ia baik untuk orang yang kononnya diet macam aku. Heheh..Tapi sifat tamak aku datang lagi. Tetiba la pulak rasa macam, bestnya kalau boleh makan mee gorenbg basah. Last-last, aku beli dua-dua. Tamak kan? 

Sayangnya mee dah habis, jadi aku ambik kuew tiaw je la. Nak reject apa yang aku order, macam kesian la pulak. Hmm, susah bila aku tahu perasaan orang yang memasaknya (berdasarkan pengalaman-pengalaman yang lepas). Plan aku? Makan mee goreng malam ni, dan kuew tiaw sup pagi esok. Tapi ntahla.... Berdasarkan pengalaman aku yang lepas-lepas, ia biasanya berakhir dengan pembaziran. Nasiblah..

Hari ni overtime aku bermula jam 4pm hingga 8pm..Waktu yang pelik kan? Biasanya orang start kerja pagi-pagi  dan balik waktu petang. Aku pulak kerja waktu petang, dan balik malam...

Comments