B.I.L.A

Bila aku start naik motor, aku akan mula termenung..pandang keadaan sekeliling, tapi otak kelain..u

Bila aku tengok orang bawak laju aku start perangai buruk aku, join race sape lagi laju..

Bila aku buat kerja gile aku bawak slow2, keluarkan kamera dan snap keliling  walaupun merapu,

Bila aku tengok orang motor rosak aku start rasa kesian, ikut hati nak berhenti, tapi kalau berhenti menyakitkan hati sebab tak boleh baiki, so aku gerak n tengok sipi-sipi, sorry..

Bila rasa free aku start buat hobi tengok movie sampai pagi, kalau boleh nak sambung hari..

Bila aku jalan sorang diri aku tak pandang kanan kiri, lantak kalau orang nak  iri atau benci..

Bila aku rasa sakit hati aku simpan je dalam hati kejap, pastu campak jauh2 malas nak dengki..

Bila aku tengok orang cacat mengemis otak berfikir 360 darjah pikir kalaulah aku boleh bagi kerja kat diorang sampai diorang tak duduk atas lantai mintak duit lagi..

Bila aku dah start kesian aku akan pikir mengalahkan menteri cara nak selesaikan masalah orang walaupun masalah aku sendiri tak selesai2.

Bila aku pikir-pikir rasanya aku nak kena jadi kaya cepat2 supaya aku boleh tolong orang lain selesaikan masalah diorang..

Tapi bila pikir balik, rasanya nak ke aku tolong orang kalau tuhan bagi aku kaya?takut nanti aku jadi riak dapat dosa sesaja..

Bila aku dah start menulis memang macam ni, suka merapu. Tapi aku pikir jugak macam mana nak selesaikan masalah.
                     
 a) impian aku nak bantu mana2 orang yang kereta atau motor rosak kat tengah2 jalan dengan sediakan servis bergerak..harga boleh kawtim..(ikut hati nak bagi free, tapi takut mekanik lain habis marah)

b)Impian aku nak bantu orang2 cacat yang mintak sedekat dengan bagi mereka kerja(kerja yang tak memerlukan fizikal sangat.ex: menulis ke, bt kraf ke, apa2 la yang diorang blh bt tanpa guna fizikal yang kuat)..

c) Impian aku nak bantu orang2 yang takde kerja dengan sediakan bengkel kemahiran, pastu suruh kerja dengan aku kat kilang aku(macamlah ada kan?)

Bila korang rasa aku merapu, korang ignorekan je aku, sebab aku memang begitu..

  

Comments