SubhanAllah !!!



Pelik tapi Benar..Pokok Membengkok Tak Jadi Kena Kereta Ustaz

Batang pokok yang tumbang  membengkok untuk selamatkan kereta seorang ustaz.

Kisah ini mengenai seorang wali keturunan Bani Mu’awiyah yang kini hidup sebagai orang biasa, mengajar di sekolah Islam biasa di London, mengalami kejadian yang menakjubkan. Ustaz itu mempunyai sebuah rumah biasa dan sebuah kereta untuk pergi mengajar di sekolah.

Kereta itu pula dah tua dan tidak membeli kereta baru walaupun ianya mampu.. Tapi kesenangan dan harta yang di miliki bukan miliknya seorang. kata beliau !!! Beliau lebih suka derma daripada tukar kereta.

Suatu hari berlaku ribut taufan di perkampungan beliau, dan sebatang pokok telah tumbang di laman depan rumahnya. Dia menyangka anjung rumah akan rosak apatah lagi keretanya dan redho apa yang berlaku. Namun, sangkaan itu meleset, Apabila dia keluar dan melihat apa yang terjadi, beliau seakan-akan tidak percaya.

Anjung rumahnya tak rosak, dan keretanya seolah-olah ‘diselamatkan’ . Batang pokok itu membengkok agar tidak mengenai bahagian belakang kereta beliau. Kelihatan dalam gambar tersebut beliau menceritakan sepatutnya pokok itu akan hempap keretanya, dan batang pokok itu seingatnya lurus. Kalau tak silap lah, katanya. Tapi bila tumbang pokok tersebut menjadi bengkok. Kredit daripada FB sahabat lie GJ..Penang

Comments