Pelagak Ngeri MATI Dihadapan KANAK-KANAK

Seorang peluru meriam MANUSIA telah terbunuh di hadapan kanak-kanak yang terkejut semalam apabila jaring keselamatannya RUNTUH sebaik saja dia ditembak ke udara.

Stuntman atau pelagak ngeri berumur 23 tahun ini ditembak setinggi 15 meter ke udara dan terhempas di bahagian kepala ke tanah.

Saksi-saksi yang menyaksikan peristiwa itu memberitahu melihat bagaimana salah satu hujung jaring keselamatan yang diikat pada trak terputus apabila sentakan yang kuat daripada tembakan meriam dan menyebabkan jaring keselamatan yang lain itu terjatuh.

Pelagak ngeri itu tidak bergerak-gerak sebaik terhempas dengan darah berterusan keluar dari mulutnya. Paramedik terus membawanya ke hospital, di mana dia akhirnya mati.

Penghibur tragik itu sempat memberikan isyarat bagus (isyarat ibu jari) dan lambaian kepada 2,000 kumpulan orang ramai ketika dia memanjat sebuah tangga untuk masuk ke dalam meriam manusia.

Dengan memakai satu sut merah hitam dan topi keledar berwarna perak, dia berhenti sebentar di atas sebelum menggelongsor masuk ke dalam laras meriam.

Penonton yang terdiri daripada beratus-ratus kanak-kanak sama-sama mengira "5-4-3-2-1" dan "Fire!" sebelum satu kepulan asap putih selepas letupan di belakang meriam dan dia pun ditembak ke udara.

Selepas pelagak ngeri itu terhempas dari ketinggian 15 meter, juruhebah yang terkejut berkata: "Whoa - bertahan, bertahan. Kami perlukan St John Ambulance."

Mangsa, yang belum lagi diketahui nama sebenarnya, hanya digelar Matt the Manx Crank oleh juruhebah sebelum aksi lagak ngeri dibuat.

Tragedi yang berlaku di Pertunjukkan Aksi Lagak Ngeri Scott May di County Showground, Detling, Kent, semalam sedang di dalam siasatan.

Rob Hutchinson, 42, dari Tenterden, Kent, bersama dengan isterinya dan dua anak kecilnya berkata : "Jaring telah pun dipasang. Dia panjat ke atas, masuk ke dalam tiub, mereka mengira detik sebelum dia ditembak dari tiub.
Peluru meriam manusia ditembak ke udara sama ada dengan menggunakan spring hidraulik atau sebuah jet udara mampat. Satu kepulan asap dibuat supaya ia kelihatan seperti meriam yang telah ditembak.

Scott May menggunakan sebuah trak HGV 7.5 tan untuk memegang meriam dan jaring keselamatan. Jaring keselamatan juga dipasang pada tiang-tiang penyokong yang membolehkan pelagak ngeri mendarat dengan selamat.

Laman web firma tersebut menggelarkan diri mereka "Pertunjukkan Terhebat Di Atas Roda" disebabkan mempunyai armada trak-trak raksasa. Semalam mereka mengumumkan semua pertunjukkan telah dibatalkan sehingga notis selanjutnya.

-pulakdah-

Comments