Pelacur berang ditahan

KUALA LUMPUR: Berang ditahan, seorang pelacur warga Thailand meninggikan suara dan berlagak sombong ketika diarah pegawai Bahagian Kongsi Gelap, Perjudian dan Maksiat (D7) yang mahu membawanya dan pelacur lain menaiki van ke balai polis untuk pemeriksaan lanjut.

Dalam serbuan di sebuah pusat karaoke di Jalan Imbi, di sini, pelacur terbabit antara 10 wanita warga asing yang ditahan D7 Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur, yang mengesyaki ada aktiviti tidak bermoral hasil risikan sebelum ini.

Pegawai Turus D7 IPK Kuala Lumpur, Deputi Superintendan Azman Mohd Isa berkata, dalam operasi jam 11 malam kelmarin, mendapati premis yang terletak di tingkat satu berkenaan menawarkan pelacur warga asing.

“Hasil serbuan, enam wanita warga Thailand dan empat wanita warga China berusia antara 22 hingga 34 tahun ditahan dalam di premis itu. Tiada pelanggan ketika serbuan dilakukan.

“Pemeriksaan mendapati sembilan daripadanya menggunakan pas lawatan sosial, manakala seorang menggunakan pas pelajar. Semua mereka tidak mempunyai permit kerja dan disyaki pelacur,” katanya selepas serbuan, malam kelmarin.

Menurutnya, modus operandi pusat itu adalah menyediakan pelacur warga asing dan pelanggan boleh membuat pilihan sebelum dibawa masuk ke mana-mana bilik karaoke ditempah.

YTT: sekarang ni banyak sangat kes pelacuran. Nampak sangat “pelanggan” ramai, sebab kalau tak ada permintaan, “barang” pun takkan ada.

Comments