Kelantan tewaskan terengganu 3-2 suku akhir AFC


Satu perlawanan yang hebat dan mendebarkan. Kelantan mendahului di masa pertama dengan 3-0. Gol pertama dan kedua dijaringkan oleh Farhan, manakala gol ketiga dijaringkan oleh kapten pasukan melalui sepakan percuma.

Pada masa kedua, Terengganu terus mengejar. Mendapat dua mata, Terengganu dilihat semakin agresif dan cuba mengejar mata Kelantan. Masa tambahan 4 minit, serangan demi serangan dari ke dua-dua belah pihak.

Kelantan banyak bertahan, namun ada juga serangan dilakukan. Terengganu lebih menguasai disaat-saat akhir dengan beberapa percubaan berbahaya. Nasib baik khairul fahmi terjaya menangkapnya.

Saat wisel berbunyi ialah saat yang paling gembira buat Kelantan. Mereka layak ke peringkat seterusnya dengan agregat 3-2 dan dijangka bertemu dengan pasukan dari negara lain.

Jika dibandingkan dengan perlawanan piala FA tempoh hari, perlawanan ini jauh lebih menarik. Walaupun padang basah dan hujan turun renyai-renyai,perlawanan berlangsung dengan hebat.

Penyokong juga tidak berganjak dari tempat masing-masing untuk memberikan sokongan kepada pemain. Seperti biasa, stadium sentiasa penuh walaupun ketika hujan.

Comments