Drama Hits: Sunkyunkwan Scandal


YTT sekarang ni tengah menonton SunkyunKwan Scandal(SKKS), sebuah drama terbitan KBS yang sememangnya digilai ramai. Selain hero dan heroinnya yang cantik dan kacak, watak-watak sampingannya juga sangatlah kacak dan comel. 

Tapi bukan paras rupa pelakon yang menjadikannya terkenal. JAlan ceritanya yang unik, serta watak masing-masing menjadikan cerita ni lain dari yang lain. YTT suka dengan semangat yang ada pada setiap watak. Cerita ni tak banyak berkisar tentang cinta, tapi lebih kepada persahabatan, semangat yang tinggi dan tidak mudah putus asa serta semangat ingin merubah dunia yang tidak adil.

Trademark perempuan menyamar jadi lelaki bukan perkara asing dalam cerita korea. NAmun yang membezakannya dengan cerita ini ialah masa. Jarang cerita korea ala-ala zaman dulu yang perempuan menyamar jadi lelaki sebab zaman dulu, jurang antara lelaki dan wanita ni jauh.
Micky Yoochun
Park Min Young
Yoo Ah In

Song Joong Ki
Apapun, YTT sangat suka cerita ni. Jarang YTT suka cerita-cerita korea zaman-zaman dulu.  Tapi cerita ni, memang menjadi kesukaan YTT. Jangan tanya ini kali ke berapa YTT tengok sebab YTT pun dah lupa.

Sebagai Kim Yoon Nee/Kim Yoon Shik
Sebagai Lee Soon Jun
Sebagai Moon Jae Shin
Sebagai Goo Yong Ha




Comments